måndag 9 augusti 2010

Första

Den första meningen avklarad, nu. Känns bra.

Solen tappar balansen betydligt tidigare nu; det har redan börjat skymna. Behagligt, tycker jag. Vill ha det så: Ljust på dagen och mörkt på kvällen.

Maten puttrar i pannan - köttfärssås - som ska bli matlåda. Paprikan ska i alldeles snart. Grön paprika. Varför, kanske ni undrar? Jo, den utgör en färgkontrast i sammanhanget och man äter ju tydligen med ögonen också - det är åtminstone vad de välbetalda kockarna på tv säger. När maten är klar tänkte jag avrunda dagen med en film och till sist somna gott, förhoppningsvis få sova ut, vakna tidigt och dra av en power walk innan jobbet.

Nu inser jag att detta var en usel introduktion, fan, inte ens ett försök till det. Inte blev det något spektakulärt heller. Vi kan därmed likna denna första bloggpost vid ett alkoholpräglat one night stand, som slutar med invärtes sädesuttömning, då mannen saknar kondom och då inga dagen-efter-piller går att få tag på. Samtidigt som både mannen och kvinnan har nått kulmen av fertilitet.

Nej, kanske inte så illa. Den här bloggen kommer i alla fall inte få så ödesdigra konsekvenser.

1 kommentar:

  1. Grön paprika, bäste Transparent - eller sorry, jag menar Perspektiv - duger inte till mer än att vara vackert i en korg med grönsaker. Som mat är den otjänlig. Om du fortfarande vill ha något för ögat med i k-såsen; välj röd, gul eller orange.
    ;-)

    Så. Där fick du en tam kommentar till ett tamt första inlägg. Men va fan... tänkte att jag skriver NÅGOT när jag ändå är inne och fixar RSS-flöde till din nya blogg.

    / Aftermath

    SvaraRadera