lördag 14 augusti 2010

Åhå

Kl. 11:00. Vaknar upp i förmiddagsdimman av alkoholångor. Märker att jag ligger i en främmande soffa; ja, just ja, det blev efterfest igår. Väldigt underhållande. Börjar känna efter, bakis eller fortfarande full, bakis eller fortfarande full?

Fortfarande full.

Reser mig sakta, vinglar till lite och rycker upp altandörren... Kliver ut och får en rejäl dagsedel av värmen. Det är i sådana stunder jag önskar att jag drack kaffe. Herregud. Herre. Jävla. Gud.

Tände en cigarett, snackade med andra halvdöende. Höll ut ett tag till. Begav mig sedan till min gode far och hämtade öl, för att slutligen krypa hem. Nu sitter jag här och skriver, har en inneboende jordbävning i mitt huvud, är lika blöt som en nyligen använd disktrasa - men det var fan värt det. Gratisfestival och allt. Trevligt folk och så såg jag ett underbart band: Kogo. En blandning mellan Deftones och TooL. De finns bara på Spotify dessvärre, men det är åtminstone något.

Nåja, nu tror jag det är dags att inta soffan, få lite ögonstimulering från teven och förhoppningsvis lite sömn. Måste ladda om, det smäller ikväll igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar